17/9/08

L'efecte papallona


Si agita avui, amb el seu aleteig, l'aire de Pequín, una papallona pot modificar els sistemes climàtics de Nova York el mes que ve.

L’ "efecte papallona" és un concepte que fa referència a la noció de sensibilitat i a les condicions inicials dintre del marc de la teoria del caos. El seu nom, prové d'un antic proverbi xinès: "l’aleteig de les ales d'una papallona es pot sentir a l'altre costat del món".

Arribats a aquest punt i fent cas a aquest efecte dins del marc de la teoria del caos, hem de creure que tot allò que passa als Estats Units, afecta no tan sols a ells mateixos sinó a qualsevol veí seu, per llunyà que aquest visqui.

El proper 4 de novembre, els americans tenen eleccions presidencials, triaran el seu president, una de les persones més poderoses del món.

Fa quatre anys, el seu president es va presentar a la reelecció i 122.267.553 de ciutadans americans van votar, 6.500.000.000 ciutadans del món, no van dir res.

http://iftheworldcouldvote.com/ ha posat en marxa una iniciativa que permetrà saber que dirien aquests darrers si poguessin votar. Per això, han creat una pàgina web on pots “emetre” el teu vot, alhora que et permet veure que en diuen els nostres veïns del món.

Curiós no?

prem sobre la imatge i, vota!




8 comentaris:

Les Coses són com Som ha dit...

No hi entenc de politica, ja no sé qui és millor i qui no...

Petonets

Anònim ha dit...

Ja he votat, potser tindrem sort i tot el 4 de novembre... o potser no i el món acabarà pringant durant 4 anys més.

Josep Lluís ha dit...

instints, cada cop és més habitual triar el menys dolent... (quina pena)

I a pesar dels vots i dels resultats "mundials" veieu el que surt a el periodico de catalunya:

El candidat demòcrata a la Casa Blanca, Barack Obama, supera en dos punts el seu rival, el republicà John McCain, en intenció de vot a falta de poc més de mes i mig per a les eleccions presidencials, segons revela avui una enquesta de Reuters/Zogby

Finestreta ha dit...

curiós... No sé perquè me n'imagino el resultat...

Ferran Porta ha dit...

Vaig llegir sobre aquest web fa uns dies i vaig votar, jo també.

Tens raó quan, un parell de comentaris més amunt, dius que "cada cop és més habitual triar el menys dolent". Tens raó... i és terrible.

Salut.

Montse ha dit...

he votgat :)

i llàstima que no es pogués votar a Bríos!

petonet.

Núr ha dit...

Jo ja hi estic inscrita de fa setmanes! Per sort vaig demanar que m'avisessin, que amb el cap que tinc, se'm passaria el dia!

Potser l'aleteig d'una papallona no pot provocar un huracà a l'altra punta del món, prò la simple elecció d'un home líder d'un país sí que afectarà totes les persones que viuen al planetea sencer...

Josep Lluís ha dit...

pringarem norma, pringarem...

finestreta, això de tenir només un 50% d'error no està del tot malament.

El problema es allò que diuen: de guatemala a guatapeor...

ferran, terrible si senyor.

arare, el voto a brios em sembla molt de piratas no?. Tanta estona a la mar...

nur, a mi em preocupa l'aleteig "d'algun papallona" que si ens pot afectar...