4/3/09

Identifica't

Tens una tarja telefònica de prepagament?, la vas comprar abans de novembre de 2007?, Si? Dons: IDENTIFICA’T

Avui, el ministeri de l’interior, amb la col·laboració d’una trentena d’operadors de mòbils, ha posat en marxa la campanya Identifica’t. Adreçada a tots aquells usuaris de telefonia mòbil amb targes de prepagament que encara no han facilitat les dades personals a la seva companyia telefònica.

El ministre Rubalcaba, ha manifestat que aquesta mesura és de gran importància per a les forces de seguretat, donat que les màfies i els grups terroristes fan servir telèfons de prepagament que garanteix el seu anonimat.

El proper nou de novembre, aquells que no s’hagin identificat davant el seu operador, es quedaran sense línea. Per a realitzar aquesta operació, només cal anar a un punt de venda i identificar-se amb el DNI, Passaport o tarja de residència.

Ara em pregunto: que passa si un es compra un telèfon al Marroc, on no cal identificar-se? (El pot utilitzar tranquil·lament a España).

Que passarà amb els diners que quedin a les targes de prepagament, de tots aquells que no l’hagin identificat i es donin de baixa?.

Ja no vull preguntar, novament, que passa amb la presumpció d’inocència?

Bé, ha arribat la fi de Carnaval, totes les màscares fora...

7 comentaris:

Montse ha dit...

Feta la llei, feta la trampa, ves, com sempre!
petonets remullats (ja torna a ploure, a casa nostra!)

Unknown ha dit...

Vaja! Si hi ha 15 mil·lions d´usuaris de mòbils amb tarjeta prepago, significa que TOTS són terroristes potencials????
Això comença a a llunyar-se de la realitat... y "que no cunda el pánico"

Борис Савинков ha dit...

La seguretat massa sovint és un pretexte que serveix per a qualsevol cosa. A les companyies els hi servirà per inundar amb ofertes els domicilis de milions d'escapistes no degudament socialitzats :-) I jo em pregunto: quants dies durarà això de connectar-se a internet sense tenir que posar el DNI-e en un lector de targes, o quan temps més es podrà tenir un mail en el que no surti el teu nom...

Aprofitem que el mon s'acaba!! :-)

Jesús M. Tibau ha dit...

massa controlats, ens volen tenir.
Acabarem per anar amb un pot d'orina pel carrer, per si ens volen fer un anàlisis

Forumblanes ha dit...

Pot ser si que és una forma més de "control", únicament saben qui és el que adquireix la tarja i l'associen a un número.
Jo com que tinc dos mòbils a casa i tots dos amb contracte, ja estic controlat i potser no tinc aquest neguit.
D'altra banda no em sembla malament la mesura, si d'aquesta manera es pot controlar més als terroristes, que són l'objectiu.
Yo he estat a Nova York, i allà si que et sents controlat, per accedir a la estàtua de la llibertat o al Rockefeller o... a molts altres llocs et fan passar per arcs de seguretat, despullar-te.... això si és sentir-te controlat.
Si aneu a Londres, veureu la de càmeres que tenen al carrer per controlar... això si és control.
Prefereixo un control mesurat i proporcionat que no pas sentir-me insegur sense saber si quan entre a l'Hipercor hauran posat una bomba.
A vegades hem de renunciar a determinats drets per poder tenir altres drets.
Per a mi el dret a la Vida s'avantposa per davant de qualsevol altres i mentre en aquest país hi hagi persones que maten a altres com ho fan el de ETA, mesures com aquesta les he de felicitar.
El dia que canviï l'escenari, serà un altre tema...

Montse ha dit...

uix, em sembla que quan vaig escriure això no em vaig explicar prou: vull dir que hi haurà qui s'identifiqui, hi haurà qui no ho faci i que encara que hi hagi una llei, es faran totes les trampes imaginables perquè - en un moment donat- si un delinqüent (o terrorista) vol fer de les seves, ho faci igualment, tant si els usuaris estan identificats com si no. O robarà un mòbil d'un pobre ciutadà que no tindrà res a veure i després ja veurem què passarà!

Vull dir que estem en un país que només es fan lleis, la majoria de vegades que no serveixen per a res més que perquè els polítics es cobreixin les espatlles. Bah!

Bon diumenge!

Ferran Porta ha dit...

Sento discrepar amb els anti-identificació, però francament, a mi que em tinguin controlat o no m'és ben igual: ni tinc res a amagar ni sóc ningú que els pugui importar. En canvi, em sembla important que els cossos de seguretat puguin saber qui hi ha darrera d'un número anònim, que eventualment pugués estar embolicat en alguna història.

Sóc estrany, per veure-ho així? No m'ho sembla.

Salut.